preskoči na sadržaj

Srednja škola Zlatar

 > Početna
Vijesti

Projekt Višejezičnost u digitalnom i multukulturalnom okruženju

Autor: Valentina Buden, 14. 2. 2019.

            Srednja škola Zlatar, Krapina i Ivanec partneri su Upravnoj školi Zagreb u EU projektu koji se provodi od 30. 11. 2017. do 30. 11. 2019.

            Projekt potiče učenike u višejezičnoj, digitalnoj i multikulturalnoj pismenosti. Cilj  je projekta povećati kapacitete škola razvojem i provedbom kurikuluma jedne izvannastavne aktivnosti iz njemačkog jezika i kurikuluma iz njemačkog, engleskog i talijanskog jezika.

            Projekt se provodi prema kurikulumima u čijoj su izradi sudjelovale nastavnice za Njemački jezik - prof. Nataša Krajačić i prof. Ana Rihtarić, za Engleski jezik - prof. Tanja Milčić i za Talijanski jezik - prof. Ana Stinčić.

             Kao suradnice u projektu sudjelovale su i dipl. iur. Ivanka Ferišak, za obradu pravnih sadržaja, a dipl.inf. Vesna Pisačić za digitalizaciju sadržaja.

            U projekt se uključilo, prema vlastitim interesima, ukupno 43 učenika.

Opširnije pročitajte pod više.

 

            Iz Njemačkog jezika u digitalnom i multikulturalnom okruženju nastavnica Rihtarić obrađivala je teme Umwelt (Okoliš), Sehenswürdigkeiten (Znamenitosti), Feste und Bräuche (Blagdani i običaji), a trenutno se obrađuje tema Musik (Glazba).

U sklopu teme Umwelt učenici su izradili plakat, PowerPoint prezentaciju o vremenskim nepogodama i video o klimatskim promjenama. Dio teme Sehenswürdigkeiten odrađen je u sklopu terenske nastave u Klagenfurtu. Učenici su materijale prikupljene na terenu prikazali u obliku videozapisa koje su zatim prezentirali na satu, a sudjelovali su i u izradi zadataka za one učenike koji ne pohađaju fakultativnu nastavu.

                          Dio teme Feste und Bräuche obrađen je u sklopu našeg božićnog sajma. Uz navedeno, učenici su rješavali zadatke na platformi Loomen u vidu testova, zadaća i sl. 

   

 

 

 

          Szenlit – scensko literarna grupa, pod vodstvom nastavnice Nataše Krajačić, provodila je aktivnosti vezane uz sudjelovanje na natjecanju Max sucht den Superstar 2018.(osvojeno 3. mjesta), terenske nastave u Klagenfurt te školskog „Božićnog sajma dobrih želja i veselja“. Grupa je sada u pripremi novog scenskog nastupa kojim će se predstaviti na predstojećim događanjima te priredbama natjecateljskog karaktera (Max sucht den Superstar 2019). Pred njima je i realizacija posjeta Goethe –Institutu u Zagrebu te sudjelovanje u projektnom danu Instituta.

                 Tijekom nastave iz fakultativnoga predmeta Engleski jezik u digitalnom i multikulturalnom okruženju nastavnica Tanja Milčić s učenicima je obradila teme vezane uz identitet, pri čemu su učenici uz pomoć različitih zadataka, tekstualnih i video materijala osvijestili kompleksnost pojma identiteta (osobni identitet, društveni, kulturni, itd.).

                  U sklopu iste teme učenici su na terenskoj nastavi u Klagenfurtu imali priliku iskustveno doživjeti drugu i drugačiju kulturu, a kao rezultat izradili su plakate na kojima su prikazali sličnosti i razlike između austrijske i hrvatske kulture u pogledu božićnih običaja i ponude u blagdansko doba.

                  Nadalje, u tijeku same nastave i obrade drugih tema bliskih učeničkim interesima (moda, sport, lifestyle, itd.), učenici razvijaju digitalne kompetencije rješavajući zadatke na Loomenu, kao i kritičko mišljenje pronalazeći relevantne informacije ovisno o temi koja se obrađuje ili određenom zadatku. Također, zahvaljujući načinu na koji je ustrojena fakultativna nastava ovoga predmeta, učenici često imaju priliku kreativno se izražavati, a istovremeno i koristiti se engleskim jezikom, što uvelike doprinosi razvoju njihovih vještina služenja jezikom na svim razinama, kao i formiranju i otkrivanju vlastitoga identiteta.
                        

U sklopu fakultativne nastave iz predmeta Talijanski jezik u digitalnom i multikulturalnom okruženju, pod mentorstvom nastavnice Ane Stinčić, učenici su obradili teme vezane uz položaj Italije, regije, politički sustav te kulturne znamenitosti. Nadalje, obrađivala se tema vezana uz stereotipe i predrasude, svijet na mreži, književnost i likovnu umjetnost.

Na taj su se način učenici upoznali s geografskim, kulturološkim i političkim obilježjima Italije, razvili stav o važnosti prihvaćanja i uvažavanja međukulturalnih i međuljudskih odnosa.   

             Osim toga, upoznali su se s glavnim predstavnicima talijanske glazbene scene te bitnim talijanskim književnicima i njihovim djelima te su povezivali umjetnička remek-djela s njihovim tvorcima. Koristeći Loomen, tj. digitalne alate učenici su  razvijali vlastite digitalne kompetencije, vještine suradničkog učenja i komunikacijske vještine.  

Nastavnice naše škole, u suradnji s ostalim nastavnicima u projektu, izradile su priručnike za nastavnike i materijale za učenike putem online alata za izradu elektroničkih obrazovnih sadržaja Loomen. Novi nastavni sadržaji i metode kod učenika razvijaju višejezične vještine i vještine samostalnog upravljanja potragom za informacijama te procesom stvaranja informacijskih proizvoda.

 

 


 




Tražilica
Kalendar
« Srpanj 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Oglasna ploča
Korisni linkovi

CMS za škole logo
Srednja škola Zlatar / Braće Radić 10, HR-49250 Zlatar / www.ss-zlatar.skole.hr / ss-zlatar@kr.htnet.hr
preskoči na navigaciju